1.8/2.0 T(F)SI olieverbruik

Bij de 1.8 en 2.0 TFSI motoren van Audi , Volkswagen, Seat en Skoda zijn er problemen met verhoogd olieverbruik.
Deze motoren zijn in diverse modellen toegepast en hebben de meeste problemen in de bouwjaren van 2008 tot en met 2012. Na 2012 heeft de VAG groep een verbeterde zuiger toegepast, dat wil niet zeggen dat het probleem na 2012 100% is opgelost maar wel aanzienlijk verbeterd.

Waardoor verbruikt de motor zoveel olie?

Het probleem waardoor deze motoren zoveel olie verbruiken komt door de zuigers en de vervuiling van de motor op zich. De olieschraapveer op deze zuigers is minimaal uitgevoerd om een zo laag mogelijk wrijvingsgehalte te krijgen met de bedoeling de motor zo efficiënt mogelijk te laten lopen.
(Dit is een belangrijk item bij de fabrikanten om zo een ´groen´ label te verkrijgen met een lage CO uitstoot waardoor deze in een gunstig BPM tarief valt)
Het nadeel hiervan is dat door vervuiling de olieschraapveer heel gauw aankoekt door koolafzetting en dicht gaat zitten waardoor de werking van de olieschraapveer niet of nauwlijks meer functioneert wat resulteert in een hoog olieverbruik. In sommige gevallen wel 1L olie op 500KM!!
Je kunt natuurlijk denken: ik vul gewoon iedere keer mijn olie bij en klaar maar dit gaat op langere termijn natuurlijk niet goed en brengt alleen maar extra hoge kosten met zich mee, denk hierbij aan verstopte katalysatoren,vette bougie ‘s, verbrande zuigers, beschadigde cilinderwanden en een slecht presterende motor uiteraard.

Hoe repareren jullie mijn motor?

*Wij vervangen uw huidige zuigers voor gemodificeerde zuigers met bredere olieschraapveren van een verbeterd soort.
* verversen de motorolie en vervangen het oliefilter
*vervangen de olie keerringen
*vervangen de distributieketting + geleiders inclusief kettingspanner deze onderdelen geven ook nogal eens motorschade’s en of motorstoringen deze problemen zijn dan ook meteen verholpen.
*de cilinderkop + inlaatkanalen worden gereinigd
*Voeren een airco service uit
*Verversen de koelvloeistof
*Motor word gede/monteerd

Wij kunnen dit alles aanbieden voor €3250 inclusief btw.
U bent de auto dan 5 werkdagen kwijt en voor deze dagen hebben wij gratis vervangend vervoer voor U.Op deze reparatie geven wij 12 maanden garantie onbeperkt het aantal km’s

Kunnen er extra kosten optreden?

Ja dat kan, in de meeste gevallen is het opgelost met het vervangen van de zuigers zoals hierboven omschreven maar in sommige gevallen zijn er extra kosten.
Die extra kosten komen in de meeste gevallen voor bij de motoren die “te lang”hebben doorgereden met een hoog olieverbruik waardoor er extra schade is ontstaan. Dit is alleen van tevoren niet zichtbaar en kunnen we pas controleren als de motor is gedemonteerd.
Bij een losse cilinderkop revisie zou dit €750,- extra kosten
Voor wat betreft het onderblok is het afhankelijk of de cilinder gehoond kan worden of dat er andere cilinderbussen gemonteerd moeten worden. Dit zal altijd in overleg worden uitgevoerd.

Audi R8 4.2 V8!!!